%!TEX TS-program = pdflatexmk %!TEX root = ../handbook.tex % Copyright 2018 Martin Scheidt (ISC license) % Permission to use, copy, modify, and/or distribute this file for any purpose with or without fee is hereby granted, provided that the above copyright notice and this permission notice appear in all copies. \chapter*{\IfLanguage{english}{Aim and Materials}\IfLanguage{ngerman}{Ziel und Materialien}} \noindent \IfLanguage{english}{The aim of the learning game is to simulate and experience the driving dynamics of trains in the context of block division. This requires:} \IfLanguage{ngerman}{Ziel des Lernspieles ist die Fahrdynamik von Zügen im Zusammenhang mit Blockteilung zu simulieren und zu erfahren. Dafür wird benötigt:} \begin{itemize} \IfLanguage{english}{ \item two trains with different driving dynamics \item a track consisting of spaces \item train berths \item signals for block division \item if necessary, turnouts } \IfLanguage{ngerman}{ \item zwei Züge mit unterschiedlicher Fahrdynamik \item eine Strecke, bestehend aus Spielfeldern \item Halteplätze für die Züge \item Signale für die Blockteilung \item ggf. Weichen } \end{itemize} \IfLanguage{english}{Real continuous dimensions time ($t$) and distance ($s$) are assigned to discrete units of rounds ($t$) and spaces ($s$). Thus, the simulation is round-based in order to imitate the steps of a computer.} \IfLanguage{ngerman}{Reale kontinuierliche Größen Zeit ($t$) und Strecke ($s$) werden dabei in diskrete Einheiten von Runden ($t$) und Felder ($s$) eingeteilt. Die Simulation erfolgt also Rundenbasiert, um im Schrittverfahren einen Computer nachzuahmen.} \vspace*{\fill} \IfLanguage{english}{ {\noindent\large Version \vhCurrentVersion\ from \vhCurrentDate } \\[0.3cm] \ccLogo \ccAttribution ~This work is licensed under a Creative Commons License (CC BY 4.0). } \IfLanguage{ngerman}{ {\noindent\large Version \vhCurrentVersion\ vom \vhCurrentDate } \\[0.3cm] \ccLogo \ccAttribution ~Dieses Werk steht unter der Creative Commons Lizens (CC BY 4.0). }